برای مبتدیان جستجوگرها در زمینه اصطلاحات ترافیک ارگانیک ، ترافیک پرداخت شده ، ترافیک مستقیم می تواند گیج کننده باشد اما لازم نیست.
در این پست خواهید آموخت که ترافیک ارگانیک چیست ، چرا ترافیک ارگانیک مهمترین شکل ترافیکی است که می توانید به وب سایت خود وارد کنید و بهترین راه ها برای افزایش سطح ترافیک ارگانیک شما است.
ترافیک ارگانیک چیست؟
ترافیک ارگانیک اصطلاحی است که برای توصیف بازدید از وب سایت از نتایج ارگانیک موتور جستجو و تبلیغات بدون پرداخت استفاده می شود.
وقتی کاربران یک کوئری را در موتور جستجو تایپ می کنند (مانند گوگل یا بینگ) ، به آنها مجموعه ای از نتایج ارائه می شود که هم صفحات را در موقعیت های برتر به صورت ارگانیک و هم مجموعه ای از تبلیغات (شامل معمولاً با کلمه تبلیغ ) شامل می شود. آنها را از نتایج ارگانیک متمایز کنید.
برای مبتدیان جستجوگرها در زمینه اصطلاحات ترافیک ارگانیک ، ترافیک پرداخت شده ، ترافیک مستقیم می تواند گیج کننده باشد اما لازم نیست.
در این پست خواهید آموخت که ترافیک ارگانیک چیست ، چرا ترافیک ارگانیک مهمترین شکل ترافیکی است که می توانید به وب سایت خود وارد کنید و بهترین راه ها برای افزایش سطح ترافیک ارگانیک شما است.
ترافیک ارگانیک چیست؟
ترافیک ارگانیک اصطلاحی است که برای توصیف بازدید از وب سایت از نتایج ارگانیک موتور جستجو و تبلیغات بدون پرداخت استفاده می شود.
وقتی کاربران یک کوئری را در موتور جستجو تایپ می کنند (مانند گوگل یا بینگ) ، به آنها مجموعه ای از نتایج ارائه می شود که هم صفحات را در موقعیت های برتر به صورت ارگانیک و هم مجموعه ای از تبلیغات (شامل معمولاً با کلمه تبلیغ ) شامل می شود. آنها را از نتایج ارگانیک متمایز کنید.
نتایج جستجوی ارگانیک در مقابل نتایج جستجوی پرداخت شده در Google SERPSهنگامی که کاربر روی هر یک از نتایج ارگانیک کلیک می کند و از وب سایت بازدید می کند ، در ابزارهای تجزیه و تحلیل به عنوان ترافیک جستجوی ارگانیک ثبت می شود.
گزارش ترافیک ارگانیک - Google Analyticsتفاوت بین Traffic Organic و Traffic Search Paid
تفاوت اصلی بین ترافیک آلی و ترافیک جستجو پرداخت این است که ترافیک آلی است رایگان در حالی که ترافیک پرداخت می شود برای پرداخت .
برای گرفتن ترافیک از موتورهای جستجو دو روش وجود دارد. راه اول این است که وب سایت خود را در نتایج جستجو با استفاده از سئو بالا رتبه بندی کنید و راه دوم استفاده از Google Ads برای قرار دادن تبلیغات در بالای نتایج ارگانیک با تبلیغات است.
- دوره کامل SEO
- تبدیل به یک متخصص سئو شوید
- ترافیک خود را در 60 روز یا کمتر افزایش دهید
- مورد اعتماد بیش از 3000 دانشجو است
با SEO می توانید بطور رایگان 24/7 ترافیک دریافت کنید اما فوری نیست. SEO کار می کند و نتیجه می گیرد.
از طرف دیگر ، با تبلیغات PPC می توانید نتایج سریع تری بدست آورید اما هر بار که شخصی روی تبلیغات شما کلیک می کند و به وب سایت خود مراجعه می کنید باید هزینه بپردازید.
تفاوت دیگر بین ترافیک ارگانیک و پرداخت شده (که به آن SEM نیز گفته می شود ) در این است که به محض اینکه ترافیک تبلیغات پرداخت شده را به وب سایت خود متوقف کنید ، کاهش می یابد در حالی که با مراجعه به سایت ارگانیک ، تا زمانی که رتبه های بالایی داشته باشید ، ترافیک دریافت خواهید کرد.
روند بازاریابی وب سایت شما در موتورهای جستجو بصورت ارگانیک و یا از طریق تبلیغات پولی ، بازاریابی موتور جستجو نامیده می شود .
چرا ترافیک ارگانیک مهم است؟
ترافیک ارگانیک مهمترین شکل ترافیکی است که می توانید به وب سایت خود وارد کنید. این مهمتر از ترافیک پرداخت شده ، ترافیک فیس بوک یا ترافیک سایر شبکه های رسانه های اجتماعی است.
دلیل آن ساده است: ترافیک ارگانیک هدف قرار گرفته است .
کاربرانی که پرس و جو را در موتور جستجو تایپ می کنند ، هدف بسیار خاصی دارند و اگر بتوانید راه حلی برای آنها ارائه دهید یا به سوال آنها پاسخ دهید ، به احتمال زیاد مشتری جدید ، مشترک ایمیل یا دنبال کننده خود را بدست می آورید.
علاوه بر موارد فوق ، ترافیک ارگانیک بسیار مهم است زیرا باعث افزایش اعتماد به نفس وب سایت می شود و این دارای چندین مزیت دیگر است.
کاربران به Google و وب سایتهایی که در رده های برتر Google از نظر ارگانیک قرار دارند ، اعتماد کاربران را دارند. این بدان معنی است که به احتمال زیاد به تبدیل یک بازدید کننده آلی از یک بازدید کننده از فیس بوک و یا رسانه های دیگر.
ترافیک جستجوی ارگانیک در Google Analytics
یکی از راه های نظارت بر میزان ترافیک ارگانیک شما از طریق Google Analytics است.
به آنالیتیک گوگل وارد شوید و به ACQUISITION> ALL TRAFFIC> CHANNELS بروید.
در گزارش گروه ORGANIC SEARCH را مشاهده کنید. این تعداد بازدید شما از ترافیک ارگانیک است یعنی از نتایج ارگانیک موتورهای جستجو دریافت کرده اید.
همچنین می توانید با مراجعه به ACQUISITION> ALL TRAFFIC> SOURCE / MEDIUM گزارش دیگری را مشاهده کنید تا دقیقاً تعداد ترافیک شما از هر موتور جستجو را ببینید.
ترافیک ارگانیک توسط موتور جستجو - Google AnalyticsGoogle / organical - ترافیک ارگانیک از Google است ، بینگ / ارگانیک ترافیکی از بینگ و موارد دیگر
ترافیک ارگانیک در کنسول جستجوی Google
روش دیگر برای مشاهده تعداد بازدیدهای ارگانیک شما از Google و اینکه برای کدام کلمات کلیدی دریافت شده است ، استفاده از کنسول جستجوی Google است .
وارد کنسول جستجوی Google شوید و به مسیر PERFORMANCE> SEARCH بروید.
برگه QUERIES به شما نشان می دهد که وب سایت شما برای نتایج ارگانیک Google (برداشت ها) و تعداد بازدیدهای شما (کلیک) برای کدام کلمات کلیدی نشان داده شده است.
با استفاده از کنسول جستجوی Google ، دریابید که کدام صفحات از Google Google ترافیک ارگانیک دریافت می کنند و برای کدام کلمات کلیدی استفاده می کنندبرگه PAGES به شما نشان می دهد کدام صفحه از وب سایت شما در جستجوی Google ظاهر شده و تعداد بازدیدهایی که دریافت کرده اند.
ترافیک آلی در مقابل سایر منابع ترافیکی
ترافیک ارگانیک تنها شکل ترافیک نیست. با نگاهی به گزارشهای تحلیلی خود ، با این موارد روبرو خواهید شد:
جستجوی پرداخت شده: همانطور که در بالا توضیح داده شد ، این ترافیکی است که از تبلیغات جستجوی پولی به وب سایت شما می آید.
Traffic Direct: هنگامی که شخصی با وارد کردن آدرس اینترنتی در یک مرورگر ، مستقیماً به وب سایت شما مراجعه می کند ، این کار در Google Analytics به عنوان ترافیک مستقیم ثبت می شود.
ترافیک ارجاع: وقتی شخصی پیوندی را در وب سایت دیگری کلیک می کند و از وب سایت شما بازدید می کند ، این به عنوان ترافیک ارجاع ثبت می شود.
نکته مهم: وقتی پیوندی برچسب noreferrer را برای آن اعمال کرده است ، این اطلاعات ارجاع را از آنالیتیک گوگل پنهان می کند و ترافیک مستقیم گزارش می شود.
اجتماعی: این ترافیکی است که از شبکه های رسانه های اجتماعی (فیس بوک ، توییتر ، لینکدین ، پینترست و غیره) به دست می آید.
نمایش: به ترافیک ناشی از تبلیغات پولی در وب سایت های دیگر اشاره دارد. هنگامی که در Google Ads تبلیغ می کنید ، باید گزینه خود را برای نمایش تبلیغات در وب سایت های دیگر انتخاب کنید. هنگامی که شخصی با کلیک کردن روی یکی از تبلیغات شما به وب سایت شما مراجعه می کند ، این امر به عنوان نمایش ترافیک در Analytics ثبت می شود.
ایمیل: اگر برای ارسال ایمیل به مشترکان خود از نرم افزار بازاریابی ایمیل (مانند mailchimp یا sendy) استفاده می کنید و نرم افزار خود را با Google Analytics وصل کرده اید ، هرگونه ترافیکی که از کلیک روی ایمیل های شما ایجاد شده است ، به عنوان ترافیک ایمیل ثبت می شود.
بهترین راهها برای افزایش ترافیک جستجوی ارگانیک
بهترین راه برای افزایش ترافیک ارگانیک و بازدید بیشتر از موتورهای جستجو ، رعایت روشهای اثبات شده کلاه سفید رنگ است.
SEO مخفف عبارت بهینه سازی موتور جستجو است و برای بهینه سازی وب سایت خود فرایندی را دنبال می کنید که بتواند در صفحات نتیجه موتور جستجو (SERPS) رتبه بالاتری داشته باشد.
بیش از 255 عامل رتبه بندی گوگل وجود دارد اما مهمترین آنها:
شماره 1 - مطالبی را منتشر کنید که کاربران می خواهند بخوانند
یکی از ویژگی های کاربرانی که برای جستجوی اطلاعات از موتور جستجو استفاده می کنند این است که آنها یک هدف بسیار خاص دارند.
کار شما برآورده کردن هدف آنها از طریق ارائه اطلاعات صحیح به آنها است.
برای انجام این کار شما باید تحقیق در مورد کلید واژه خود را انجام داده و بدانید که کدام کلمات کلیدی را می توانید با محتوای خود هدف گذاری کنید.
برای اینکه یک صفحه امکان رتبه بندی ارگانیک در موتورهای جستجو را داشته باشد ، باید یک کلمه کلیدی یا موضوع خاص را هدف قرار دهد.
صفحاتی که چندین کلمه کلیدی را هدف قرار می دهند یا اصلاً فاقد کلمات کلیدی هستند ، از دریافت ترافیک ارگانیک بعید هستند.
شماره 2 - کلمات کلیدی / اصطلاحات مربوطه را در عنوان صفحه خود وارد کنید
عنوان صفحه یکی از مهمترین فاکتورهای جستجوگرها است. این عنوان توسط موتورهای جستجو استفاده می شود تا ایده ای راجع به آنچه در آن صفحه وجود دارد استفاده شود و در نتایج جستجو نیز نشان داده می شود.
عنوان خوب صفحه شامل اصطلاحاتی است که کاربران قادر به تشخیص آن هستند و جالب است که کاربران را تشویق به کلیک بر روی آن و بازدید از وب سایت شما می کنند.
این راهنما را بخوانید: چگونه می توان عناوین دوستانه SEO را برای اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی بهینه سازی عناوین صفحه به سئو ایجاد کرد.
شماره 3 - از وب سایت های دیگر پیوند دریافت کنید
پیوندهای پشتیبان دیگروب سایتهای مرتبط (کهویژگی nofollow را ندارند) به عنوان "رأی اعتماد" عمل می کنند و این باعث ارتقاء رتبه بندی ارگانیک یک وب سایت می شود.
در دنیای سئو این به عنوان سئو خارج از صفحه شناخته می شود .
شماره 4 - وب سایت های با استفاده آسان ایجاد کنید
قابلیت استفاده وب سایت هم عامل SEO و هم مستقیم است. شما باید وب سایتهایی توسعه دهید که سریع بارگیری شوند ، دوستانه تلفن همراه و عاری از خطاهای فنی SEO هستند.
عدم انجام این کار شانس شما برای دریافت ترافیک ارگانیک از هر موتور جستجو را به حداقل می رساند.
برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ایجاد وب سایتهای دوستانه SEO که می توانند در موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشند ، راهنماهای زیر را بخوانید:
- راهنمای شروع SEO (از گوگل) - مقدمه ای برای گوگل سئو.
- نکاتی درباره SEO برای مبتدیان - راهنمای آسان برای استفاده با نکات سؤال عملی.
- چک لیست SEO - یک چک لیست جامع سئو برای اطمینان از این که هیچ چیزی را از دست نخواهید داد.
- سئو كسب و كار كوچك - راهنماي شروع كننده براي شركت هاي نوپا و كوچك.
یادگیری اصلی
ترافیک ارگانیک چیست؟
ترافیک ارگانیک اصطلاحی است که برای توصیف بازدید از وب سایت از نتایج ارگانیک موتور جستجو و تبلیغات بدون پرداخت استفاده می شود.
چرا ترافیک ارگانیک مهم است؟
ترافیک ارگانیک مهم است زیرا هدفمند است. کاربرانی که از نتایج ارگانیک موتور جستجو به وب سایت شما مراجعه می کنند ، دارای نیت بسیار مشخصی هستند و اگر بتوانید راه حل یا پاسخی برای سؤال خود به آنها ارائه دهید ، احتمالاً تبدیل به آن می شوند.
تفاوت بین Traffic Search Organic و Traffic Search Paid چیست؟
تفاوت اصلی بین ترافیک جستجوی ارگانیک و ترافیک جستجوی پرداخت شده در این است که ترافیک ارگانیک رایگان است در حالی که ترافیک جستجوی پولی پرداخت می شود. با مراجعه به سایت ترافیک پولی ، هرکس که روی تبلیغ شما (پرداخت هر کلیک) از لیست ها کلیک کند ، به موتور جستجو پرداخت می کنید و از وب سایت خود بازدید می کنید.